|
|||||||||||||||||||
tel: 0-500 32 77 91 email: serwis.comp@wp.eu www: www.serwis.comp.prv.pl |
|||||||||||||||||||
FAQ |
|
||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||
Pytanie 1: witam.posiadam drukarke 6l.Ostatnio dziwnie sie zachowuje,raz drukuje wysmienicie,za innym razem nie drukuje całosci a tylko fragmenty tekstu czy jakiegos obrazu.Ukazuje sie bład kabla LPT ale jestem pewien ze kabel jest OK.drukarka juz mi słuzy prawie 5 lat. Nie wiem co sie dzieje..:| Odpowiedź: Proszę o przeinstalowanie sterownika drukarki, ewentualnie zainstalowanie sterownika od drukarki HP LJ 4L Pytanie 2: W drukarce HP 6L LJ podczas pobierania papieru po zabraniu ok 4 cm papier sie zatrzymuje tak, jak gdyby jakiś element układu transportu nie pracował. Proszę o informację. Odpowiedź: W drukarce wyeksploatowany jest tor prowadzenia papieru o symbolu producenta RG5-3485. Pytanie 3: Posiadam drukarkę HP Dj 845c. Na starcie drukowania rolki obracają się tylko papier pozostaje na swoim miejscu. To wygląda w środku tak jakby rolki w ogóle go nie dotykały. Czy to jest poważny defekt czy można temu zaradzić samemu rozkręcając drukarkę i poprawiając usterkę? Odpowiedź: Opisany problem dotyczy drukarek z mocno zużytymi bądź zabrudzonymi rolkami poboru papieru. Konserwacja i czyszczenie rozwiązuje problem. Pytanie 4: Kupiłem drukarke HP 5L. W po wydrukowaniu testu drukarki drobne czcionki są słabo widoczne a duże czcionki mają dobre zaczernienie są ok. Przy wydruku z Worda czcionki są sŁabo widoczne, ale czcionki tłuste są drukowane ok. Kupiłem nowy toner. Po wymianie tonera problem pozostał nie rozwiązany. Jaka może być przyczyna? Odpowiedź: Z opisu wynika, że uszkodzeniu uległ główny element drukarki jakim jest laser skaner a dokładnie działko laserowe. Jedyne wyjście z tej sytuacji to wymiana elementu na nowe. Pytanie 5: Mam urządzenie wielofunkcyjne HP 3330 MFP. Od pewnego czasu pojawia sie komunikat "Błąd skanera". Objaw jest taki, że po włączeniu zasilania lampa skanera przesuwa się w lewo (w kierunku skanowania) o kilka cm i pozostaje w tym położeniu aż do wyswietlenia błędu. Do momentu wyświetlenia można drukować, po - już nie. Po dłuższym postoju przez pewien czas pracuje normalnie (tzn. lampa skanera ustawia się w położeniu home). Co może być przyczyną? Odpowiedź: Jest to bardzo częste uszkodzenie w tego typu sprzęcie. Jedyną metodą usunięcia tego problemu jest przeinstalowanie firmware urządzenia, a jeżeli to nie pomoże wymiana całego modułu skanera. Pytanie 6: Mam drukarkę HP LJ 6L. Po czyszczeniu (odkurzeniu) drukarka drukuje całe czarne strony (równomiernie wypełnione tonerem i dobrze utrwalone). Co może być tego ptzyczyną? Odpowiedź: Są praktycznie dwie przyczyny takiego zachowania drukarki. Prawdopodobnie uszkodzone są kontakty elektrod doprowadzających napięcie do kasety z tonerem lub awarii uległ laser skaner drukarki. Celem potwierdzenia uszkodzenia zapraszamy do któregoś z naszych biur na bezpłatną ekspertyzę. Pytanie 7: Mam drukarkę HP 5L. Przeprowadziłem regenerację tonera według instrukcji i wszystko działało bardzo dobrze. Po wydrukowaniu około 100-150 stron z prawej strony kartki zaczął pojawiać się szary pasek o grubości około 0,7 cm. Pasek ten zmienia zarówno swoją serokość jak i odcienie (w trakcie drukowania wielu stron). Na zielonym bębnie w kartridżu ewidentnie widać pokrycie powierzchni tonerem do okoła bębna, pokrycie to odpowiada zarówno grubości jak i położeniu ww. paska na wydruku. Jak wymieniam cały kartridż (obecnie posiadam 2) to problem ten ustępuje. Proszę o pomoc. Odpowiedź: Z opisu wynika że uszkodzony jest toner. Nie wiemy w jaki sposób został on zregenerowany, możemy się domyślać że dosypany został tylko proszek. Niestety ten mocno oszczędnościowy sposób regeneracji niesie ryzyko wadliwego późniejszego funkcjonowania. Zalecamy pełną regenerację tonera lub wymianę na nowy. Pytanie 8: Drukarka HP LJ 5L Drukarka nie drukuje mi przy druku zdjęć kolorów szarości, jest bardzo duży kontrast praktycznie występuje tylko kolor czarny i biały. Na stronie testowej (bezpośrednio z drukarki) szarości są OK'. Toner jest nowy, w ustawieniach wydruku jest ustawione na opcje druku w szarściach.Jaka może być tego przyczyna. Czy w tym modelu drukarki jest przycisk do resetowania pamięci drukarki jeżeli tak to gdzie go mogę znaleźć. Odpowiedź: Sugerując się powyższym opisem z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić że uszkodzony jest układ skanera laserowego. Jest to integralna część drukarki. W tym modelu nie ma przycisku resetującego pamięć drukarki. W tym konkretnym przypadku konieczna będzie ingerencja serwisu Pytanie 9: Zakupiłem drukarkę Hp laserJet 1010, od początku pojawił się problem z działaniem drukarki, polega on na tym, że po wejściu w stan uśpienia drukarka nie wychodzi z niego. Polecenie drukowanie nie jest wykonywane, po wyjęciu kabla łączącego kom z dr. lub wyłączeniu zasilania drukarka odblokowuje się i drukuje wysłany dokument. Problem ten nie występuje do czasu wejścia drukarki w stan czuwania - do tego momentu wszystko działa prawidłowo. System operacyjny win xp. Odpowiedź: Proszę podłączyć drukarkę do innego komputera. Jeżeli problem pojawi się ponownie z dużym prawdopodobieństwem można przypuszczać że uszkodzona jest sama drukarka. Być może problem tkwi po stronie firmware ( oprogramowanie wewnętrzne drukarki ) lub układu formatera który odpowiedzialny jest za komunikację z komputerem. Pytanie 10: Mam drukarkę HP LJ 4. Od pewnego czasu drukarka zamiast drukowac wypuszczas czyste kartki papieru a na wyswietlaczu pojawia sie napis ERRor 51 Odpowiedź: W drukarce uszkodzony jest układ laser-skanera, kluczowego elementu biorącego udział w całym procesie wydruku. Konieczna jest ingerencja serwisu. Pytanie 11: Posiadam drukarkę HP 1100. Ostatnio niechcący wlało mi się do środka parę kropel wody. Od tego czasu zauwazyłem, że na wydrukach pozostaje pionowy ciemny pasek poprzez całą kartkę. Co może być przyczyną lub jaki element należy wymienić? Odpowiedź: Prawdopodobnie uszkodzony został toner lub rolka transferowa. Proponuje na początek wymienić toner. Jeżeli to nie pomoże to konieczna będzie ingerencja serwisu. Pytanie 12: Witam, Drukarka HP LJ 1100 nagle przestała reagować na cokolwiek. Objawy są następujące: mruga pomarańczowa dioda. Drukarka nie reaguje na włożenie papieru. Nie pomaga włączenie i wyłączenie. Po włączeniu drukarka nawet nie wykonuje self testu, jak to robi zawsze (tzn. nie rusza rolkami, nie włącza swoich silniczków). Pomrugają po kolei przez chwile diody a potem pozostaje mrugająca tylko dioda pomarańczowa. Proszę o odpowiedź Pozdrawiam Odpowiedź: Prawdopodobnie uszkodzony lub zablokowany jest któryś z czujników w torze prowadzenia papieru lub czujnik obecności tonera bądź otwarcia pokrywy przedniej. Konieczna będzie ingerencja serwisu Pytanie 13: Mam drukarke HP LaserJet 5MP. Po wlaczeniu zasilania drukarka glosno puka przez ok 10 sekund ( trzesie sie przedni podajni papieru ). W czasie poboru papieru i drukowania przedni podajnik papieru tez sie trzesie i slychac stukot. Jaka to moze być przyczyna? Jurek Odpowiedź: Są tylko dwie przyczyny takiego zachowania drukarki. Po pierwsze uszkodzone może być sprzęgło w układzie poboru papieru podajnika pierwszego, po drugie podobne " efekty akustyczne " są dziełem zużytego układu zagrzewania ( wyeksploatowane zębatki napędu ). Pytanie 14: Witam. Mam drukarke HP 845 c i od paru godzin nie drukuje wogole dokumentow z Worda, strone testowa drukuje bez zarzutu, rowniez strony www sa drukowane prawidlowo.Dolalem tuszu ale problem wystepuje dalej. Odpowiedź: Są opisu wynika że problem dotyczy samej aplikacji Worda. Samo dolanie tuszu nie rozwiąże tu w żaden sposób problemu. Jeżeli restart komputera nie przyniesie pożądanego efektu konieczna będzie reinstalacja Worda Pytanie 15: Mam drukarkę Hp 895Cxi - mam problem z wydrukowaniem , przez cały czas pali się czerwone światełko sygnalizujace brak papieru.Połączenie drukarka - komputer jest prawidłowe. Podczas ostatniego drukowania bardzo wolno , ale wydrkuwała całą stronę - póżniej już nie "ciąga" papieru i mruga czerwone światełko.Co jest tego przyczyną.Byłabym wdzięczna za odpowiedź. Odpowiedź: Prawdopodobną przyczyną opisanych problemów jest zanieczyszczony tor poboru oraz prowadzenia papieru a w szczególności rolki poboru papieru. Jedyną skuteczna receptą jest czyszczenie drukarki Pytanie 16: w drukarce HP 4500 wyswietla się błąd 54.2 jaka może być tego przyczyna? Odpowiedź: Opisany problem dotyczy tylko i wyłącznie drukarek czteroprzebiegowych starszego typu z modułem karuzeli. Komunikat 54.2 oznacza uszkodzenie układu napędu karuzeli. Konieczna będzie ingerencja serwisu.Przedtem jednak prosimy o sprawdzenie prawidłowości instalacji tonerów. Pytanie 17: Mam drukarke HP LJ 5 i pojawia mi się na wyświetlaczu komunikat Błąd 41. Co to może oznaczać? Odpowiedź: Opisany powyżej komunikat wskazuje na niewłaściwe działanie układu Laser Skanera. Dokładna konserwacja drukarki rozwiązuje definitywnie problem. Pytanie 18: posiadam drukarkę HP 3820 i stało się coś takiego: po włączeniu zasilania tusze przesuną sie w lewo do końca i wysunie papier i przesunie się w prawo do końca i stoi chcę wydrukować stronę testową srodkowym przyciskiem dioda sygnalizacyjna sieci miga karetka lekko sie ruszy i dalej sti i nic się nie dzieje prosze o pomoc drukarka ma pół roku bardzo proszę o jakąs pomoc Odpowiedź: Prawdopodobnie w drukarce uszkodzeniu uległa płyta główna. Drukarka jest na gwarancji producenta więc proponujemy skorzystać z usług autoryzowanego serwisu. Pytanie 19: Witam! Mam drukarkę HP 845 C. od jakiegos czasu zaczyna drukowac dokumenty przekrzywione, ucina ich czesc i w zasadzie nie nadaja sie do niczego. Nie pomaga nawet ustawienie wydruku tak by margines był większy- mimo to sama przestawia wydruk. Co moze byc tego powodem i jak to naprawic bo nie pomogla ani kalibracja ani czyszczenie dysz? Odpowiedź: Z duzym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że zabrudzony jest układ przesuwu karetki co powoduje błędne jej funkcjonowanie.Potrzebna będzie ingerencja serwisu. Pytanie 20: Mam drukarkę canon200. Podczas instalacji z cd w końcowej fazie pojawia sie komunikat że drukarka poszukuje portu do któego jest podłaczona. W rezultacie wyświetlana jest uwaga że drukarka nie może ustanowić połączenia z portem. Drukarka posiada port USB Odpowiedź: Prawdopodobnie drukarka nie potrafi znaleźć połączenia między urządzeniem a komputerem. Może to być spowodowane uszkodzonym przewodem USB lub wadliwym portem w drukarce lub samym komputerze. Pytanie 21: Mam problem z drukarką hp LaserJet 1010, a konkretnie z drukowaniem z Win98 bardzo często "pada" spooler lub przywiesza się system - pod WinXP problem nie występuje, czy ktoś miał może podobne problemy? Odpowiedź: Jak wiadomo drukarka HP LJ 1010 jest typowa drukarką GDI która współpracuje tylko i wyłącznie w oparciu o systemy operacyjne firmy Microsoft. Problem leży po stronie sysytemu operacyjnego, który w wydaniu Windows 98 nie należy do najstabilniejszych. Pytanie 22: Drukarka nie drukuje, nie reaguje na polecenie wydruku z komputera. Co zrobić? Odpowiedź: W pierwszej kolejności należy sprawdzić prawidłowość połączeń. Bardzo często zdarza się tak, że uszkodzony jest przewód LPT albo wadliwie zainstalowana jest wtyczka w drukarce, bądź komputerze. W drugiej kolejności należy sprawdzić oprogramowanie drukarki (sterownik). Jeżeli te czynności nie pomogą, potrzebna będzie ingerencja serwisu. Pytanie 23: Podczas pracy drukarka bardzo często zacina papier. Co może być tego przyczyną? Odpowiedź: Najczęstszą przyczyną zacinania się papieru jest wyeksploatowany lub zanieczyszczony tor poboru oraz prowadzenia papieru. Receptą na problemy tego typu jest regularne czyszczenie oraz konserwowanie drukarki. Należy także kontrolować jakość używanego papieru. Pytanie 24: W drukarce HP 6L nagminnym problemem jest układ poboru papieru (pobiera po kilka kartek). Czy jest jakiś rozsądny sposób rozwiązania tego problemu? Odpowiedź: Generalnie problem dotyczy nie tylko drukarki HP 6L lecz wszystkich drukarek z pionowym układem podawania papieru (HP 1100, Xerox P8e, Lexmark E310/312, itd.). W tych drukarkach, w torze poboru papieru zainstalowany jest układ separacji, który w trakcie eksploatacji „wyciera się” powodując wyżej opisane problemy. Jedynym skutecznym rozwiązaniem jest wymiana zużytego układu na nowy. Pytanie 25: Posiadam drukarkę HP 4000 i bardzo często drukarka wyświetla na panelu sterowania komunikat SERVICE 50. Co oznacza ten komunikat? Odpowiedź: Komunikat SERVICE 50, wyświetlany na panelu sterowania drukarki, oznacza problem z końcowym układem zagrzewania druku. Najczęściej uszkodzeniu ulega halogenowy układ grzewczy lub zabezpieczenie termiczne tego układu. Ten komunikat może również oznaczać uszkodzenie zasilacza drukarki (triak sterujący układem zagrzewania). W momencie pojawienia się takiej informacji na panelu sterowania, potrzebna będzie ingerencja serwisu. Pytanie 26: Czy przejaśnienie na wydruku może być spowodowane uszkodzeniem drukarki? Odpowiedź: Przejaśnienia na wydrukach mogą być spowodowane kilkoma czynnikami: wyeksploatowany lub uszkodzony toner, uszkodzenie układu skanowania lub układu wysokiego napięcia albo zanieczyszczenie drukarki. Najczęstszą przyczyną tego typu problemów jest zanieczyszczenie drukarki. Wszelkie nieczystości powstałe w procesie druku powinny być usuwane podczas konserwacji. Jeżeli drukarka nie jest regularnie konserwowana, to zanieczyszczenia przedostają się do układu skanowania i osadzają się na elementach optyki pogarszając w ten sposób jakość wydruków. Pytanie 27: Posiadam drukarkę sieciową HP8100. Obsługuje ona kilka grup roboczych i z tego względu jest mocno obciążona. Ostatnio na panelu sterowania drukarki pojawił się komunikat o treści: Wykonaj konserwację użytkową. Co w takiej sytuacji powinienem zrobić? Odpowiedź: W nowszych modelach drukarek producent przewidział wymianę kluczowych elementów po wydrukowaniu określonej ilości kopii. W przypadku drukarki HP LaserJet 8100, po wydrukowaniu 350.000 stron wyświetla się komunikat: Wykonaj konserwację użytkową. Należy wtedy wykonać konserwację drukarki w połączeniu z wymianą elementów odgrywających zasadniczą rolę w procesie wydruku. Są to: układ zagrzewania ( Fuser Unit ), rolki poboru papieru i rolka transferowa. Wykonanie konserwacji użytkowej zaleca się powierzyć wyspecjalizowanej firmie serwisowej. |
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
![]() |